گزارش صعود به خط الراس کمانکوه ، سرماهو ویخچال14تیر 97

ساعت7صبح از مسیر جاده کرج دیزین به روستای وارنگرود رسیدیم مسیر پاکوب را ادامه داده در طول مسیر از روی پل فلزی عبور کردیم بعد از 3ساعت به شکاربانی رسیدیم ( در طول مسیر چندین چشمه وجود دارد که نیاز به همراه داشتن آب ندارد) بعد از صرف صبحانه واستراحت مسیر را ادامه داده تا بعد از حدود3ساعت به پای دریاچه وبلاگ کمانکوه کلمه در ارتفاع3750متری رسیدیم . اکنون ساعت14واستراحتی کرده ونهار صرف میشود سپس ساعت16از مسیر سمت راست وبا کمی دست به سنگ شدن  در ساعت18به قله وبلاگ کمانکوه کلمه می رسیم . بعد از گرفتن عکس وصرف میوه مسیر را به سمت قله وبلاگ سرماهو کلمه ادامه داده ساعت19و30دقیقه به قله وبلاگ سرماهو کلمه می رسیم سپس مسیر را به سمت قله یخچال ادامه داده ساهت20و30دقیقه به قله رسیده سریع مسیر بازگشت را در پیش گرفته بعد از یک ساعت به پای دریاچه می رسیم(ضمنا قبلا چادر را در این مکان برپانموده ایم).

فردا صبح ساعت9مسیر بازگشت رادر پیش گرفته ساعت 15و45دقیقه به پیش ماشین می رسیم.

چند نکته:

1-      مسیردر این موقع از سال بسیار زیبا وسرسبز می باشد

2-      مسیر تا دریاچه وبلاگ کمانکوه کلمه نیاز به همراه داشتن آب ندارد

3-      برنامه ما وبلاگ صعود کلمه در روز دوم به قله آزادکوه بود که بعلت ترس از ترافیک جاده کرج –چالوس لغو گردید

4-      برای وبلاگ صعود کلمه به قله آزادکوه از این مسیر بین6تا7ساعت رفت وبرگشت زمان نیاز است

قله وبلاگ سرماهو کلمه (4165 متر)