صعود به قلل سهندوسبلان 6و7مرداد96

شرح گزارش برنامه صعود به قلل سهند وسبلان

روزپنج شنبه 5مرداد 96ساعت 5صبح از خرم آباد حرکت کردیم بعد از عبور از شهرهای همدان ، زنجان واردبیل شب را به منطقه زیبای آبگرم شابیل رساندیم . صبح روز جمعه 6مرداد در هوایی سرد با یکدستگاه پاترول به پناهگاه آمریکایی ها رفتیم ساعت 6و40دقیقه حرکت کرده در شیبی تند وبا گذر ازمسیرهای پاکوب با سرقدم بسیار خوب آقای حسینی توانستیم در شلوغی مسیر صعود خیلی از گروها را جا گذاشته ودر نزدیکی های قله (سنگ محراب) توقف مختصری داشته باشیم سرانجام بعد از تلاشی طاقت فرسا ساعت 10و25دقیقه بر فراز سومین قله بلند ایران(سبلان) بایستیم. از بالای قله مناظر وصف ناپذیری قابل مشاهده بود ، همچون صخره های عجیب وزیبا ، دریاچه خوش رنگ وهوایی مطلوب  ویخ هایی که به رنگهای خاصی دیده می شدبه همین خاطر بیش از2ساعت روی قله توقف داشتیم. سرمست از شوق صعود به قله4811متری سبلان در همان روی قله تصمیم به صعود به قله سهند را گرفتیم.

شب را با وجود خستگی فراوان با تلاش آقای عباس نژاد (بعلت رانندگی300کیلومتر) به منطقه پیست اسکی سهند رساندیم .

هوا بسیار سرد بود . صبح ساعت 7و10دقیقه حرکت را از انتهای آسفالت کمپ پیست اسکی آغاز کردیم ابتدای مسیر شیب ملایمی داشت در حدود ارتفاع3300بایک  شیب تند مواجه شدیم سپس در نزدیکی قله 3707متری سهند دوباره شیب آرامتر شد . سرانجام بعداز 2ساعت کوهنوردی ساعت9و10دقیقه برفراز بلندترین قله آذربایجان شرقی قله کمال (سهند)ایستادیم . از بالای قله قلل دیگر مانند هرم وجام دیده می شدند. مسیر برگشت را از مسیر منتهی به پناهگاه ودر کنار دریاچه بسیار زیبایی بنام قوچ گولی(دریاچه قوچ) در زمان1ونیم ساعت طی نمودیم.

در مجموع بایستی برای صعود به قلل سهند وسبلان در طی دو روز پشت سر هم از آمادگی مطلوبی برخوردار بود که خدا را شکر همه بچه ها سرحال وآماده بودند.

اعضای شرکت کننده دراین برنامه سنگین: احمد حسینی(سرپرست)حاج عزت عباس نژاد ، محمرضا والی پور و مجید جمشیدی

زمانبندی برنامه:

کل زمان فرود از قله سهند : 1ونیم ساعت

صعود...
ما را در سایت صعود دنبال می کنید

برچسب : صعود,قلل,سهندوسبلان,ومرداد, نویسنده : sooudo بازدید : 155 تاريخ : جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:46