صعود به قله پیارو 26-3-96(صعود وفرود از دو مسیر متفاوت)

صعود به قله پیارو26-3-96

روز پنجشنبه 25خردادبرنامه صعود به قله پیارو در دستور کار گروه قرار گرفت . بعد از رسیدن به محل پارک ماشین در روستای کمندان از مسیر سمت راست به سمت گردنه منتهی به خط الراس پیارو مسیر را در پیش گرفتیم 20دقیقه مانده به گردنه در کنار چشمه ای زیبا اتراق کردیم باد شدید بود سرعت بادبه 60کیلومتر درساعت هم می رسید. جایی را برای شب مانی مسطح کردیم وشب را به صبح رساندیم. روز جمعه ادامه مسیر را با قرار گرفتن روی گردنه وادامه مسیر از طریق خط الراس در موارد زیادی دست به سنگ شدن در پیش گرفتیم. تا نزدیکی قله که آقایان حسنوندو موسوی مسیر40متری منتهی به قله را کارگاه زدندتا قله با ایمنی کامل صعود شود. استراحت نیم ساعته ای روی قله داشتیم سپس مسیر را تغییر داده از مسیر سمت چپ با زدن کارگاه های زیادی که 4ساعت ونیم فقط پایین آمدن از صخره ها طول کشید بعد از رسیدن روی گردنه یمت چپ با زدن یک کارگاه دیگر مسیر شن اسی را ادامه دادیم تا به مسیر نرمال رسیدیم . ساعت 10شب بود به انتهای دره رسیدیم از ایجا نیاز است کمی دست به سنگ شویم با توجه به خطر اجتمالی تصمیم گرفتیم در این محل شب را به صبح برسانیم . روز شنبه صبح با زدن کارگاه مسیر دست به سنگ را طی کرده ومسیر روی تپه منتهی به محل پارک ماشین را پیمودیم و درپایان3روز پر چالش را سپری کردیم ولی با ایمنی کامل . جا دارد از زحمات آقایان حسنوند وموسوی که زحمات زیادی کشیدند تشکر کنم.

ساعت حرکت از خرم آباد    12

ساعت حرکت صبح شنبه       7:10

ساعت رسیدن به روستا وپایان صعود9:10

کل زمان مفید کوهنوردی برنامه  19ساعت

(اعضای شرکت کننده دراین برنامه شامل 4 نفر از بچه های شوش بودندوآقایان حسنوند-عباس نژاد-موسوی وجمشیدی)