گزارش صعود به قله قاش مستان دنا15-3-96

باهماهنگی که ازقبل با آقای حسینی داشتیم ساعت5صبح14خرداد از خرم آباد حرکت نمودیم در بین راه از شهرهای مختلفی همچون درود -ازنا-الیگودرز-داران عبور کردیم نزدیک شهر نجف آباد به سمت فولادشهر واز آنجا به شهررضا وسپس سمیرم رفتیم از این شهرنیز تا روستای بزرگ خفر که حدودا   85  کیلومتر بود را در2ساعت طی کرده بعداز طی630کیلومتر وزمان حدود10ساعت به محل روستا وابتدای کوهنوردی رسیدیم . بعد از پارک ماشین مسیر پاکوب تا پناهگاه را با کوله های بسیار سنگین در کمتر از3ساعت رفتیم . نزدیکی غروب بود . نا گفته نماند که در همان شروع حرکت مسیر خیلی شلوغ وپرتردد بود جریان را که پرسیدیم گفتند: یک نفر 8روز پیش به داخل برف فرو رفته وبه زیر تونل برفی که آب زیادی در آن جریان داشته کشیده شده وامروز هلال احمر توانسته بود حسدش را بیرون بکشند.دربین مسیر زیر پناهگاه ما شاهد پایین بردن جسد آن مرحوم بودیم . این کمی روی روحیه مان تاثیر گذاشت. چادر را داخل پناهگاه مستقر کردیم بهداز صرف سوپ مختصر وچای بخواب رفتیم . بعد از خوابی راحت ساعت6صبح بیدار شدیم وبا صرف صبحانه ساعت7وربع مسیر حرکت به سمت قله را درپیش گرفتیم. بعد از نیم ساعت کرامپون ها را بستیم چراکه از این جا به بعد کلا مسیر یخی وبسیار خطرناک وپرشیب بود وامکان صعود بدون کرامپون نبود.برف سنگین منطقه وسرمای آن باعث شده بود تا امکان توقف برای استراحت کم شود لذا ادامه مسیر را تا قله بدین صورت وبه سختی طی نمودیم وبعد از5ساعت به قله قاش مستان بلندترین قله دنا وسلسه جبال زاگرس رسیدیم جای همه دوستان خالی خیلی خوش گذشت

مسیر قله تاپناهگاه را در2ساعت ونیم واز پناهگاه تا روستا را هم کمتر 2ساعت طی کردیم.