صعود

در جهان قله‌های زیادی برای صعود وجود دارد، قله‌هایی که همه کوهنوردان حرفه‌ای آنها را در لیست‌شان دارند و آرزو می‌کنند یک روز بتوانند به این ارتفاعات صعود نمایند. یکی از این قله‌ها که در مرز کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان قرار گرفته است، قله لنین نام دارد. قله لنین با 7134 متر ارتفاع از سطح دریا، دومین قله مرتفع کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان به حساب می‌آید. در این مقاله از دکوول قصد داریم نگاهی جامع به قله لنین داشته باشیم.قله لنیندر مقاله قله لنین ابتدا به معرفی این قله خواهیم پرداخت، سپس کمی درباره جغرافیای آن حرف خواهیم زد و در نهایت هم مسیرهای صعود به قله لنین (راهنمای صعود به قله لنین)، لوازم کوهنوردی مورد نیاز و همچنین درجه سختی صعود به این قله زیبا را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد صعود به این قله را دارید و می‌خواهید قبل از این صعود بیشتر درباره آن بدانید، با ما تا انتهای این مطلب از وب سایت دکوول همراه باشید.قله لنین بلندترین قله در سلسله کوه‌های ترانس آلای نیز به حساب می‌آید. این قله در منطقه پامیر (هیمالیای پامیر) قرار دارد و کوهنوردان برنامه‌های صعود به آن را می‌توانند در زمره برنامه هیمالیانوردی قرار دهند. از آنجایی که در این منطقه کوهستانی، پتانسیل انجام بسیاری از ورزش‌های کوهستانی مانند دوچرخه‌سواری کوهستانی، اسکی کوهستانی، پاراگلایدر، اسکای رانینگ، اسب‌سواری و ... وجود دارد و به همین دلیل، هم قله لنین هم در میان کوهنوردان و هم در میان گردشگران عادی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.معرفی قله لنینقله لنین که با نام‌های کافمن اوسینا، ساری‌تاش و ابن سینا نیز شناخته می‌شود، یکی از قله‌های هفت هزار متری جهان است که صعود...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 2 تاريخ : يکشنبه 19 فروردين 1403 ساعت: 0:06

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 2 تاريخ : يکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت: 11:28

در روز جمعه از طریق روستای پرسک وگردنه اسپژ وطی3کیلومتر جاده خاکی تا گردنه علی قدم ماشین رو درب چادر یکی از عشاسر منطقه پارک کردیم ساعت 8صبح حرکت کرده بعد از یک ساعت ونیم به سراب سنگ بندی رسیده صبحانه صعود...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 205 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 186 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 183 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 172 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

زمانبندی برنامه:حرکت از قرارگاه پلور ساعت14رسیدن به مسجد وشروع کوهنوردی ساعت15رسیدن به بارگاه سوم ساعت18و30دقیقهزدن چادر واستراحتبیدار باش ساعت4صبحشروع حرکت به سمت قله ساعت5صبحساعت رسیدن به قله 11البت صعود...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 161 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

رسیدن به قله 12

برگشت به پیش ماشین 19

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 195 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

زمانبندی برنامه:ساعت 13 از خرم آباد حرکت کردیماستارت حرکت:16ونیمرسیدن به چشمه بهادر:17و20دقیقهرسیدن به چشمه ناصر:18و30رسیدن به جانپناه مرحوم سلیمانی:19ساعترسیدن به زیر دیواره کل جنو:ساعت20مجموع کوهپیم صعود...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : sooudo بازدید : 168 تاريخ : جمعه 24 آبان 1398 ساعت: 23:01

روز پنجشنبه 18مهر ساعت7صبح از خرم آباد حرکت کردیم از شهر فریدون شهر عبور کرده به روستای سرداب وسطی رسیدیم تا اینجا300کیلومتر آمده بودیم. با اقا مراد آشنا شدیم و ایشان ما را تا پای کار در کنار چشمه ای صعود...ادامه مطلب